9000020500 |
La qualitat educativa en els processos de transformació per a la inclusió, la sostenibilitat i l'ètica formativa |
2022-2023 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
1/12/2022 - 3/12/2022 (20 hores) de h a h |
|
U UdL Campus de Cappont. Edifici polivalent |
|
C/ Jaume II, 71 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/06/2022 - 30/11/2022 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
120
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La Societat Catalana de Pedagogia (SCP) ha estat vinculada des de la seva fundació a la recerca, la difusió de coneixement, l’acompanyament de la docència i la millora del procés educatiu. Avui, com a resposta de les urgents necessitats de canvi, presenta per primera vegada un congrés internacional de gran abast, adreçat a tots els professionals de l’educació en els diferents nivells educatius, des de les etapes escolars més primerenques fins a la universitat. S'han incorporat :
• SIS TAULES RODONES (representants convidats)
• PANELLS DE COMUNICACIONS (presentació de comunicacions sobre experiències, pràctiques i recerca educativa)
• NOU PONÈNCIES (ponents convidats)
Les persones inscrites poden presentar comunicacions emmarcades en qualsevol dels cinc àmbits temàtics del congrés, en dues modalitats: 1) recerca i 2) experiències d’acord amb les instruccions del Web del congrés.
Les comunicacions poden ser:
Aportacions acadèmiques amb fonamentació científica: es prioritzaran les presentacions combinades de plantejament pedagògic amb una o diverses exemplificacions pràctiques.
Aportacions d’experiències i pràctiques educatives: es prioritzaran les aportacions o ponències pel seu caràcter singular i representatiu. Aportacions de reflexions i polítiques educatives: se’n valorarà l’impacte potencial com a marca de referència per a la planificació integral de programes i projectes.
|
| |
Objectius |
* Incloure en un mateix espai de recerca i diàleg els diferents sectors compromesos en l’educació: famílies, docents, direccions, institucions, associacions i investigadors.
* Oferir un entorn de debat, reflexió i creació de coneixement per tal de compartir els significats educatius construïts en els darrers temps a l’escola catalana.
* Obrir finestres a les tendències de futur que avui dia estan naixent arreu dels territoris de parla catalana: tecnologies digitals, treball en xarxa, internacionalització, creació de comunitats virtuals…
* Recollir i compartir experiències i pràctiques educatives singulars i representatives, amb els seus recursos d’aplicació, processos de planificació i implementació i dinàmiques de seguiment, avaluació i transferència.
* Sintetitzar i difondre documentalment les conclusions del congrés amb proves de qualitat que orientin les pràctiques de futur.
|
| |
Continguts |
Les sessions es desenvoluparan en sis taules rodones sobre els àmbits temàtics del congrés, acompanyades de diferents ponències d’experts nacionals i internacionals.
Al llarg del congrés es presentaran les diferents comunicacions d’experiències rebudes, que s'organitzen en torn a cinc continguts específics
1. Iniciatives institucionals per a promoure i facilitar una innovació educativa orientada a la millora de la qualitat i de l’eficàcia formativa (present)_ Aquest apartat inclou informació sobre els Laboratoris d'experimentació educativa els Serveis, Programes i Serveis institucionals per a la Inclusió i la Transformació i els assoliments de les xarxes i equips de treball de diferents territoris
2. La innovació educativa a Catalunya 2000-2022 (passat-present). Aquest apartat incorpora les propostes d'innovació de educativa relacionades amb els sis vectors transversals de l'educació a Catalunya: Aprenentatges competencials: Perspectiva de gènere,; Universalitat; qualitat de l'educació de les Llengües; Benestar emocional; Ciutadania democràtica i Consciència Social
3. Reptes educatius 2022-2030 per als centres docents (present-futur)
4. La innovació i la recerca educativa a les universitats catalanes
5. La formació del professorat (inicial, en exercici…)
|
| |
Formador/a |
www
|
| |
Avaluació |
L'assistència requereix el compromís de difusió i disseminació dels aprenentatges assolits durant les Jornades, i la participació s'avalua mitjançant models de sobre cec, amb l'avaluació doble -ce. En finalitzar en Congrés, els assistents avaluaran l'activitat i els propis assoliments amb un qüestionari virtual, i se'n farà retorn quantitatiu
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència presencial de tres de les quatre sessions. Es demanarà la signatura en els espais i activitats on assisteixin.
|
| |
E-mail |
scp@iec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
01/12/2022 |
1630 |
2030 |
Sessió 2 |
divendres |
02/12/2022 |
0900 |
1300 |
Sessió 3 |
divendres |
02/12/2022 |
1500 |
2000 |
Sessió 4 |
dissabte |
03/12/2022 |
0945 |
1030 |
|
| |