Més informació [ Detall d'activitat

 
9000020500   La qualitat educativa en els processos de transformació per a la inclusió, la sostenibilitat i l'ètica formativa
2022-2023   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   1/12/2022 - 3/12/2022 (20 hores) de h a h
   U UdL Campus de Cappont. Edifici polivalent
   C/ Jaume II, 71 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   15/06/2022 - 30/11/2022
  
Cost matrícula (Euros)   120
  
Descripció i   Metodologia:   La Societat Catalana de Pedagogia (SCP) ha estat vinculada des de la seva fundació a la recerca, la difusió de coneixement, l’acompanyament de la docència i la millora del procés educatiu. Avui, com a resposta de les urgents necessitats de canvi, presenta per primera vegada un congrés internacional de gran abast, adreçat a tots els professionals de l’educació en els diferents nivells educatius, des de les etapes escolars més primerenques fins a la universitat. S'han incorporat :
• SIS TAULES RODONES (representants convidats)
• PANELLS DE COMUNICACIONS (presentació de comunicacions sobre experiències, pràctiques i recerca educativa)
• NOU PONÈNCIES (ponents convidats)
Les persones inscrites poden presentar comunicacions emmarcades en qualsevol dels cinc àmbits temàtics del congrés, en dues modalitats: 1) recerca i 2) experiències d’acord amb les instruccions del Web del congrés.
Les comunicacions poden ser:
Aportacions acadèmiques amb fonamentació científica: es prioritzaran les presentacions combinades de plantejament pedagògic amb una o diverses exemplificacions pràctiques.
Aportacions d’experiències i pràctiques educatives: es prioritzaran les aportacions o ponències pel seu caràcter singular i representatiu. Aportacions de reflexions i polítiques educatives: se’n valorarà l’impacte potencial com a marca de referència per a la planificació integral de programes i projectes.
  
Objectius   * Incloure en un mateix espai de recerca i diàleg els diferents sectors compromesos en l’educació: famílies, docents, direccions, institucions, associacions i investigadors.
* Oferir un entorn de debat, reflexió i creació de coneixement per tal de compartir els significats educatius construïts en els darrers temps a l’escola catalana.
* Obrir finestres a les tendències de futur que avui dia estan naixent arreu dels territoris de parla catalana: tecnologies digitals, treball en xarxa, internacionalització, creació de comunitats virtuals…
* Recollir i compartir experiències i pràctiques educatives singulars i representatives, amb els seus recursos d’aplicació, processos de planificació i implementació i dinàmiques de seguiment, avaluació i transferència.
* Sintetitzar i difondre documentalment les conclusions del congrés amb proves de qualitat que orientin les pràctiques de futur.
  
Continguts   Les sessions es desenvoluparan en sis taules rodones sobre els àmbits temàtics del congrés, acompanyades de diferents ponències d’experts nacionals i internacionals.
Al llarg del congrés es presentaran les diferents comunicacions d’experiències rebudes, que s'organitzen en torn a cinc continguts específics
1. Iniciatives institucionals per a promoure i facilitar una innovació educativa orientada a la millora de la qualitat i de l’eficàcia formativa (present)_ Aquest apartat inclou informació sobre els Laboratoris d'experimentació educativa els Serveis, Programes i Serveis institucionals per a la Inclusió i la Transformació i els assoliments de les xarxes i equips de treball de diferents territoris
2. La innovació educativa a Catalunya 2000-2022 (passat-present). Aquest apartat incorpora les propostes d'innovació de educativa relacionades amb els sis vectors transversals de l'educació a Catalunya: Aprenentatges competencials: Perspectiva de gènere,; Universalitat; qualitat de l'educació de les Llengües; Benestar emocional; Ciutadania democràtica i Consciència Social
3. Reptes educatius 2022-2030 per als centres docents (present-futur)
4. La innovació i la recerca educativa a les universitats catalanes
5. La formació del professorat (inicial, en exercici…)
  
Formador/a   www
  
Avaluació   L'assistència requereix el compromís de difusió i disseminació dels aprenentatges assolits durant les Jornades, i la participació s'avalua mitjançant models de sobre cec, amb l'avaluació doble -ce. En finalitzar en Congrés, els assistents avaluaran l'activitat i els propis assoliments amb un qüestionari virtual, i se'n farà retorn quantitatiu
  
Requisits de  certificació   Assistència presencial de tres de les quatre sessions. Es demanarà la signatura en els espais i activitats on assisteixin.


  
E-mail   scp@iec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   01/12/2022   1630   2030 
 Sessió 2   divendres   02/12/2022   0900   1300 
 Sessió 3   divendres   02/12/2022   1500   2000 
 Sessió 4   dissabte   03/12/2022   0945   1030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent